خستگی اگر جان می­داشت، از مادر، جانش به لب می­رسید.

روز مادران با فضیلت و زنانی که معراج مردان بسوی آسمانند مبارک باد!







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 31 فروردین 1393

جانبازی
حالا رسیده ام به معنای بودن
به اینکه چرا خانه مان خالی نبود؟
تو تمام هستی ما بودی
...
چمدان را که می بستی
بوی بی کسی داشت به مشام میرسید
و ما
چونان در قماری
مات!
               یک شبه هستی مان را باختیم
               و مبهوتِ کیش تو
               به مهره ها ی سوخته ای بدل گشتیم
               که شاه خویش را از دست داده اند
...

حالا رسیده ام به معنای جانبازی
به اینکه چقدر جای خالی ات در سینه ام درد میکند!
شعری از پریچهر جنقی مدیر وبلاگ فکر




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

فتوای مراجع درباره ثبت‌نام دریافت یارانه



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 24 فروردین 1393
مستند عمامه های انگلیسی
قسمت اول
قسمت دوم







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
آیت الله مصباح یزدی در ضمن تبیین خطه فدکیه فرمودند:
توحید یعنی یگانه دانستن خدا. توحید باب تفعیل از وحد است و باب تفعیل چند معنا دارد. یک معنای آن تعدیه است؛ یعنی یگانه و یکی کردن؛ ولی آن توحیدی که از اعتقادات ماست یعنی یکی دانستن و؛ یکی شمردن؛ وحّده یعنی عدّه واحداً، عَلِمَه واحداً، و این یکی دیگر از معانی باب تفعیل است. من به دوستان جوان طلبه تأکید می‌کنم که ادبیات را سبک نشمارید! بسیاری از اشتباهاتی که در فهم حدیث و روایت پیش می‌آید به ضعف در ادبیات برمی‌گردد. متأسفانه اخیراً به ادبیات بهاء داده نمی‌شود. پیش از انقلاب شخصی که متأسفانه معمم هم بود کتابی درباره توحید نوشته بود و می‌خواست تفکرات مارکسیسم را با ادبیات اسلامی تئوریزه کند. از این‌جا شروع کرده بود که: «توحید باب تفعیل است و معنای آن یکی کردن است. درباره خدا معنی ندارد که او را یکی کنیم؛ زیرا خدا یکی هست. ما باید چیزی را که یکی نیست، یکی کنیم. آنچه که در آن اختلاف و کثرت است و ما باید کثرتش را برطرف کنیم جامعه است. ما باید جامعه را یکی کنیم. پس توحید که یکی از عقاید اسلامی است یعنی سعی کنیم جامعه یکی شود و این یعنی کمونیسم. اصلا اسلام یعنی همین!»؛ اینها بازی با الفاظ است که در طول تاریخ هر روز به رنگی و شکلی جلوه می‌کند. حتی گاهی افراد خوب، با نیت‌های خوب در این دام‌ها می‌افتند
.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

آیت الله شبیری زنجانی

میرزای شیرازی اطلاع می‌دهند که یکی از وکلای شما در مصارف سهم امام و امثال آن دقت نمی‌کند و لازم است شما او را عزل کنید. میرزا امتناع داشت؛ وقتی آنها خیلی اصرار می‌کنند، میرزا می‌فرماید:« علت این که من امتناع می‌کنم این است که باید نظر گرفت که این آقا از قبل آبروئی داشته، و در اثر وکالتی که من به او دادم آبروی ثانوی بعد پیدا کرده، من اگر اختیاری داشته باشم، درباره آبروی ثانوی اوست، که می­توانم از او بگیرم؛ اما حق اینکه آبروی اولش را هم از بین ببرم ندارم. الآن اگر او را عزل کنم، آبروی اول هم از بین خواهد رفت و از حیثیت ساقط خواهد شد، و من چنین حقی را برای خودم قائل نیستم».

سپس میرزا به او نامه‌ای می‌نویسد که این اخبار درباره تو به من رسیده و من هم ایستادگی کردم و حیثیت تو را حفظ کردم، کاری نکن که ما مجبور بشویم که اقدام دیگری بکنیم، تو باید مواظب باشی.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 6 فروردین 1393
آیت الله شبیری زنجانی:
مدرس را خودم درک نکردم؛ ولی با واسطه مطالبی درباره وی شنیده‌ام. از مرحوم والد شنیدم: مرحوم مدرس مجلس رفته بود و صحبت می‌کرد. این بیت معروف که درباره مرده‌هاست:

آنان که به صد زبان سخن می‌گفتند                آیا چه شنیدند که خاموش شدند؟

مدرس درباره مخالفینش که ابتدا همراه وی بودند ولی بعداً به خاطر مطامع دنیوی برگشتند و خیلی هم نطاّقی می‌کردند، می‌گفت: «آنان که به صد زبان سخن می گفتند، آیا چه شنیدند، چه دیدند، چه گرفتند، چه خوردند که خاموش شدند؟!»»





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 6 فروردین 1393
آیت الله شبیری زنجانی:
زمانی مرحوم آقای خویی با مرحوم آقا سید علی قاضی ارتباط داشته و مشغول سلوک بود. از آقای خویی نقل شده است که من در آن وقت تسبیح موجودات را حس کردم، حتی وقتی گربه‌ای از یک طرف دیوار به طرف دیگر پرید، پرش گربه هم تسبیح می‌کرد و من می­شنیدم!  و می‌گفت که آقای قاضی مرا به تمام دوران عمرم سیر داده بود، و حتی بعد از وفاتم را هم دیدم که در مأذنه ها خبر وفاتم را اعلان می­کردند.

خلاصه، آقای خویی در این عوالم بود. مرحوم آقا سید علی خلخالی می‌گفت که من آقای خویی را از این مسیر برگرداندم؛ چون دیدم برای فقاهت خیلی مستعد است، به پدرش نامه نوشتم و گفتم: شما به گونه‌ای که نفهمد کسی به شما گفته، سلوک را بر او تحریم کنید. پدرش هم به وی نامه نوشت که: غیر از فقه و اصول، وارد شدن در اشتغال‌های دیگر را بر شما حرام می‌کنم. آقای خویی هم شبهه شرعی کرد و دیگر سلوک را دنبال نکرد. من این را از آقای آسید علی خلخالی شنیدم.

جریان سیر دادن تمام عمر را خیلی‌ها نقل کردند. یکی ـ دو نفر نبود که من ضبط کنم. الان اگر از این آقایان نجفی‌ها که آقای خویی را درک کردند یا شاگردش بودند، بپرسید، این را می‌دانند و ممکن است مستقیم شنیده باشند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 6 فروردین 1393

سؤال از آیت الله شبیری زنجانی: تعقیبات حضرت عالی پس از نمازها چیست؟

جواب: تعقیباتی که من به آن مقیدم، به این ترتیب است:

آیه الکرسی تا «و هو العلی العظیم»، تسبیحات حضرت فاطمه زهرا علیها السلام ، سه مرتبه سوره توحید، بعد سه مرتبه صلوات و سه مرتبه: « وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَْعَل لَّهُ مخَْرَجًا، وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یحَْتَسِبُ  وَ مَن یَتَوَكلَ‏ْ عَلىَ اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ  إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ  قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ قَدْرًا (طلاق: 2 و 3 ».

سی مرتبه تسبیحات اربعه؛ چون تسبیحات اربعه بعد از هر نماز واجب ـ به خصوص برای مسافر که نمازش قصر است ـ مستحب است.

در سجده، چهارده مرتبه:«یا واسع یا وهّاب» یک نفس خوانده شود و اگر نفَس کفایت نکند، چهارده مرتبه: « یا وهّاب» بگوید. روایت این را نمی دانم،  ولی آقای آسیدابوالحسن مرتضوی ـ از علمای تهران که مورد قبول اهل علم و اهل دعا و ذکر بود- این را برای مشکلات مادی و مانند اینها سفارش کرده بود.

آقای حاج آقا رضا صدر می گفت: من مشکلات مادی زیادی داشتم که برطرف نشده بود. این دستور را آقای آسیدابوالحسن مرتضوی به من داد. من از حاج آقا رضا شنیدم که او به این دستور عمل کرده و گشایشی در کارش شده بود. حاج آقا رضا اجازه آن را به من هم داد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 6 فروردین 1393





درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : سید علی روح بخش
موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

تماس با ما

کد ِکج شدَنِ تَصآویر

.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات